تبیان، دستیار زندگی
ازجمله لاله های سر برافراشته و خداجو که همواره شور و شوق خدمت به میهن و مردمش را در سر داشت، «شهید هادی فرخ نیا لنگرودی» بود که در تاریخ 26 فروردین 1326 در خطهٔ سبز لنگرود دیده به جهان گشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک جرعه  شهادت در رمضان

ازجمله لاله های سر برافراشته و خداجو که همواره شور و شوق خدمت به میهن و مردمش را در سر داشت، «شهید هادی فرخ نیا لنگرودی» بود که در تاریخ 26 فروردین 1326 در خطه سبز لنگرود دیده به جهان گشود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

شهید

نامش را «هادی» گذاشتند تا خود مسیر هدایت را بپیماید و مرام و مسیرش، هدایتگر فرزندان این کیان و نسل های آینده اش باشد.

پایان دوره تحصیلی ابتدایی اش، مصادف شد با از دست دادن پدر. پدری که می توانست حامی او در مسیر سخت زندگی باشد، اما «هادی» کمر خم نکرد.

تا پایان دوران متوسطه را با کار کردن به پایان رسانید و تابستان هرسال برای گذر زندگی و امرارمعاش در کارخانه چای کوبی مشغول کار می شد. سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و با اخذ دیپلم، در دانشکده افسری ادامه تحصیل داد.

سه سال بعد، با درجه مهندسی از دانشکده افسری فارغ التحصیل شد و در سال 1352 ضمن خدمت در ارتش، در کنکور شبانه دانشگاه تهران شرکت کرد و در سال 56 موفق به اخذ لیسانس شیمی شد.
در دوران حضور خود در ارتش شدیداً با رشوه خواری و فساد رایج مبارزه می کرد.

با شروع و اوج گیری مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت، در شرایطی که در لشکر 92 زرهی اهواز مشغول به خدمت بود، به همراه چندین تن از سربازان از پادگان گریخت و به کمک مردم در اهواز شتافت. درحالی که مأموران امنیت ارتش با حکم تیرباران درصدد دستگیری شان بودند


برای خدمت به مردم کشورش، همواره بادل و جان آماده بود و همین امر نیز موجب شد که از سال 56 شروع به فعالیت های علنی علیه دست نشاندگان آمریکا کند. با شروع و اوج گیری مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت، در شرایطی که در لشکر 92 زرهی اهواز مشغول به خدمت بود، به همراه چندین تن از سربازان از پادگان گریخت و به کمک مردم در اهواز شتافت. درحالی که مأموران امنیت ارتش با حکم تیرباران درصدد دستگیری شان بودند.

شهید فرخ نیا سپس با صلاحدید آیت الله طالقانی، به زادگاه خود لنگرود رفت و مدتی نیز در آنجا به مبارزه پرداخت تا مدتی بعد که دوباره به ارتش در اهواز پیوست و شروع به سروسامان دادن اوضاع پادگان کردند.

پس از چندی به دنبال فرمان امام خمینی (رحمت الله علیه) به منظور مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی، داوطلب اعزام به کردستان شد و در آن خطه به مجاهدت پرداخت.

«سرگرد شهید هادی فرخ نیا» سرانجام در تاریخ یکم شهریورماه سال پنجاه وهشت (29 رمضان 1399) در آخرین روز از ماه مبارک رمضان، با لبی تشنه همچون مولایش امام حسین (علیه السلام)، در کردستان، توسط منافقین به شهادت رسید.


منبع: خبرگزاری حیات